Jakie są koszty pozycjonowania?

Chcąc promować swoją witrynę w internecie i zapewnić jej dobrą lokatę w wynikach wyszukiwania, warto zdecydować się na pozycjonowanie. Klienci, którzy po raz pierwszy mają styczność z SEO, często szukają informacji, jak wygląda koszt tej usługi. Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej i jaki sposób rozliczania można wybrać?

Wycena? To wymaga analizy

Nie sposób z miejsca określić, ile kosztuje seo strony internetowej, ponieważ na koszt wykonania tej usługi wpływa wiele czynników. Zanim specjalista poda cenę pozycjonowania, musi wykonać rzetelną analizę serwisu i sprawdzić różne elementy. Dopiero po przeanalizowaniu strony internetowej oraz czynników off-site jest w stanie określić cenę wykonania usługi. Trzeba jednak pamiętać, że w zależności od wybranej metody rozliczania koszt pozycjonowania może się zmieniać w poszczególnych miesiącach. Dzieje się tak w przypadku, gdy klient decyduje się na płatność za ruch bądź za konwersję na stronie.

Koszty pozycjonowania – co na nie wpływa?

Na cenę pozycjonowania wpływ wywiera wiele aspektów. Są one związane zarówno ze samą stroną, jak i z otoczeniem. Do najważniejszych czynników wpływających na koszty pozycjonowania można zaliczyć:

  • jakość serwisu internetowego, jego typ oraz poziom optymalizacji,
  • słowa kluczowe, ich ilość oraz rodzaj,
  • wcześniejsze efekty pozycjonowania,
  • kwestie techniczne takie jak technologia, w jakiej została wykonana strona, jej wiek,
  • konkurencyjność sektora, w którym działa zleceniodawca,
  • analiza konkurencji,
  • zmiany w algorytmie Google,
  • sezonowość.

Analiza czynników on-site oraz off-site pozwala oszacować skalę trudności zadania, a także określić, jaki budżet należy przygotować na pozycjonowanie wskazanej frazy bądź słów kluczowych. Na koszty pozycjonowania składają się: audyt SEO, koszt konsultingu SEO, oraz zaplecze.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak można się rozliczać?

Klienci chcący skorzystać z usług SEO mogą wybrać dogodną dla siebie formę rozliczania. Może być to ryczałt, czyli stała opłata abonamentowa. W takim przypadku trzeba liczyć się z tym, że przy większych, rozbudowanych serwisach oraz długiej liście słów kluczowych koszt usług SEO rośnie. Alternatywą dla stałej opłaty jest płatność za ruch lub konwersję na stronie internetowej. Ponadto można skorzystać z usług audytu oraz konsultingu SEO.

Ile zatem naprawdę kosztuje pozycjonowanie?

Nie można udzielić odpowiedzi na to pytanie bez szczegółowej analizy, więc aby poznać koszt pozycjonowania swojego serwisu, należy zwrócić się z zapytaniem do specjalisty i poprosić o wycenę usługi.

Polecane posty

Zostaw komentarz

jak wyceniać pozycjonowanieod czego zależy koszt pozycjonowania