Od czego zależy koszt pozycjonowania strony?

Na cenę usługi pozycjonowania wpływa szereg czynników dotyczących zarówno aspektów technicznych, jak i specyfiki danej branży. Duże znaczenie mają również oczekiwania klienta, które wyznaczają np. tempo prac. Złożoność wyliczeń finansowych przesądza o tym, że najlepszym sposobem na poznanie konkretnego kosztorysu jest skorzystanie z możliwości indywidualnej wyceny swojego zlecenia.

Koszty pozycjonowania strony a czynniki zewnętrzne

Jeden z etapów przygotowywania wyceny stanowi przeprowadzenie badań rynkowych – optymalna strategia marketingowa powinna być dostosowana do działań konkurencji. Im bardziej aktywne są inne firmy z branży, tym większe będą koszty pozycjonowania strony, która zajmuje niższe miejsce w wynikach Google czy notuje gorsze wyniki w zakresie konwersji lub ruchu. Za najbardziej konkurencyjne branże uważa się takie sektory jak m.in. medyczny, prawniczy, FMCG, usługowy. Czynniki zewnętrzne, czyli przede wszystkim sytuacja na rynku, definiują więc obszar takich aspektów projektu jak:

  • słowa kluczowe – optymalizacja strony pod kątem fraz to bardzo ważny element każdej usługi pozycjonowania. Najlepsze wyrażenia można zaplanować z wykorzystaniem darmowych narzędzi internetowych, jednak w przypadku mocno konkurencyjnych fraz warto zaufać doświadczonemu specjaliście SEO. Istotne jest również dobranie odpowiedniej ilości zwrotów. Zwykle optymalizuje się stronę z uwzględnieniem kilkunastu słów kluczowych, co wymaga przygotowania nowych tekstów lub przeredagowania już opublikowanych. W związku z tym oprócz kosztów związanych z wyznaczeniem fraz należy też wziąć pod uwagę koszt stworzenia opisów produktów lub wpisów blogowych, poradnikowych czy ofertowych;
  • rozszerzenie usługi o rozwiązania uzupełniające – specjalista może zaproponować szereg strategii dodatkowych, zwiększających skuteczność całego procesu pozycjonowania. Jeśli branża należy do wyjątkowo konkurencyjnych, często trzeba wzmocnić swoją obecność w sieci np. poprzez social media czy kampanie AdWords. Są to działania wymagające osobnego budżetu, ponieważ angażują się w nie specjaliści z kilku różnych działów agencji marketingowej.

Cena za pozycjonowanie a warunki techniczne i biznesowe

Pozostałe ważne dla kosztorysu czynniki związane są przede wszystkim z historią witryny oraz wymaganiami klientów dotyczącymi np. spodziewanego czasu trwania kampanii. Dlatego zastanawiając się nad tym, co wpływa na koszty pozycjonowania, należy wziąć pod uwagę:

  • aktualny stopień optymalizacji strony (jeśli strona została np. ukarana przez Google, najpierw trzeba odbudować jej wizerunek, a dopiero potem wdrażać nowe rozwiązania);
  • sposób rozliczenia z agencją (klient może wybrać między abonamentem miesięcznym i płatnością za efekt);
  • usługi związane z analityką internetową (dzięki wyczerpującym analizom można na bieżąco modyfikować projekt, co finalnie przełoży się na osiągnięcie lepszych rezultatów uzyskanych po zakończeniu podstawowej strategii).

Indywidualna wycena zamiast szczegółowych cenników

Większość agencji przedstawia ogólne koszty pozycjonowania. Wynika to ze złożoności tego typu zleceń i uzależnienia ceny od wielu elementów podlegających dynamicznym zmianom. Najlepsze rozwiązanie stanowi skorzystanie z opcji wycenienia zamówienia, zwłaszcza że tego typu usługa zazwyczaj jest bezpłatna i nie zobowiązuje do dalszej współpracy.

Polecane posty

Zostaw komentarz

wycena pozycjonowaniakto przeprowadza wyceny pozycjonowania