Rozliczenie na ruch czy na abonament – co jest lepsze?

Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej, trzeba dopasować model rozliczeniowy do potrzeb biznesowych. Do najczęściej wybieranych form płatności należy miesięczny abonament, jednak wiele osób stawia na wycenę usługi w zależności od ruchu na witrynie. Który wariant sprawdza się lepiej?

Jakie są zalety abonamentu?

Abonament to najpopularniejszy sposób rozliczeń. Polega na płaceniu ściśle określonej kwoty co miesiąc. Cena zależy od wielu czynników, m.in. struktury serwisu, liczby podstron, zakresu usług. Rozwiązanie ma bardzo wiele zalet. Wśród najważniejszych warto wymienić:

  1. Kontrolowanie budżetu

Przedsiębiorcy cenią abonament za bezpieczeństwo finansowe. Stała kwota miesięczna jest przewidywalna, dzięki czemu można planować długoterminowe strategie budżetowe. Możliwość dokładniejszego prognozowania comiesięcznych wydatków pomaga także w podejmowaniu decyzji dotyczących inwestycji w nowe urządzania lub rozwiązania technologiczne.

  1. Kompleksowość działań

Zaletą stałej płatności jest także różnorodność działań. W ramach pakietu można liczyć na: wykonanie audytu, dobór słów kluczowych oraz fraz long tail, stworzenie wartościowych treści, bieżące analizowanie pozycji w witrynie, a w opcji dodatkowej – prowadzenie profili w social media lub kampanie wizerunkowe.

  1. Indywidualna opieka

Klienci wybierający abonament otrzymują wsparcie specjalisty SEO, który na bieżąco informuje ich o efektach realizowanych projektów, dostarcza raporty, udziela konsultacji, optymalizuje kampanie i pomaga w doborze właściwych rozwiązań.

Kiedy warto zdecydować się na płatność za ruch?

Rozliczenia za ruch na stronie sprawdzają się szczególnie w przypadku rozbudowanych serwisów oraz sklepów internetowych oferujących różnorodny asortyment. Płatności nalicza się, mnożąc liczbę sesji (wykazanych przez Google Analytics) przez określoną kwotę. Stawka zależy od struktury witryny, rodzaju branży, konkurencyjności. Jej wartość waha się w granicach od 0,10 zł do 5 zł.

Płatność za ruch doceniana jest m.in. za:

  1. Elastyczny budżet

Opłaty ponosi się za efekty kampanii, a kwotę oblicza się w zależności od uzyskanych rezultatów. W przypadku braku wzrostów liczby sesji nie trzeba liczyć się z wysokimi kosztami.

  1. Regularne raportowanie wyników

Specjalista SEO na bieżąco kontaktuje się z klientami, przedstawia raporty, omawia wyniki. Dzięki temu wiesz, jak przebiega kampania i czy przynosi ona oczekiwane rezultaty.

Płatność za ruch czy stała opłata miesięczna?

Formę rozliczeń należy dopasować indywidualnie. Trudno jednoznacznie wskazać najlepsze rozwiązanie. Abonament charakteryzuje się wygodą i przewidywalnością. Płaci się niezależnie od uzyskiwanych efektów. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie to długoterminowy proces, a pierwsze rezultaty mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach (w zależności od konkurencji w branży, wybranych fraz, historii domeny i innych czynników rankingowych). W przypadku płatności za ruch często nie ponosi się dużych kosztów w początkowym okresie kampanii, ale później cena może gwałtownie wzrosnąć. Z reguły jednak wyższe stawki za usługi SEO przekładają się na dochody firmy. Większy ruch oznacza więcej klientów na stronie internetowej, a co tym idzie – wzrost zrealizowanych transakcji lub złożonych zapytań. Wiele osób decyduje się na model mieszany, który składa się z dwóch części – stałego abonamentu i płatności za efekt. Wybór odpowiedniej opcji należy dokładnie przemyśleć i przedyskutować ze specjalistą SEO.

Polecane posty

Zostaw komentarz

rozliczenia abonamentowerozliczenia za frazy